Rituals is een bedrijf zoals je nog nooit hebt gezien. De aandacht en de tijd die wordt gestopt in het maken van de Rituals autoparfum producten is ongekend veel. Wanneer je een Rituals product in je kamer plaatst, verandert je kamer meteen in een ‘klein-Azië’. Rituals hecht veel waarde aan de Oosterse cultuur. En als je goed je best doet, kun je de ontelbare tradities van de Oosterse wereld zelfs ruiken.

Rituals geeft om je

Wat Rituals onder andere onderscheidt van andere cosmeticabedrijven is dat Rituals echt om haar klanten geeft. Met bijvoorbeeld magazines die tips geven over zelfbewustzijn. Denk aan Yoga-oefeningen, stretch therapieën, medidatietips, voedzame tips voor in de keuken en ga zo nog maar even door. Dit bewijst wel dat Rituals de interactie en het welzijn van de mens in een hoog vaandel heeft staan. Zo blijft Rituals, ondanks haar grootte, toch een persoonlijk bedrijf en doet Rituals heel veel moeite om jou te helpen zodat jij een beter zelfbewustzijn kan ontwikkelen.

Rituals, trots op duurzaamheid

Gaat het niet om de producten zelf, dan gaat het wel over de duurzaamheid. Rituals hecht veel waarde aan een duurzaam beleid. Dit blijkt ook uit de uitspraken van het cosmeticabedrijf. Vóór 2025 wil Rituals een zero-waste beleid realiseren. Dit houdt in dat Rituals producten gaan ontwikkelen waardoor deze producten navulbaar zijn, recyclebaar zijn óf dat de materialen die zijn gebruikt gerecycled zijn. Rituals beweert ook dat ze drie ecologische principes refill, reduce, recycle volgen. Rituals is dus trots op haar duurzame beleid, zo zeggen ze ook dat ze in 2019 een Olympisch zwembad vol water hebben bespaard. 253.163 kilogram minder materiaal hebben gebruikt. Met het CO2-gebruik heeft Rituals 1261 retourvluchten tussen Amsterdam en New York bespaard. En met klap op de vuurpijl hebben ze de energie van 1947 huishoudens bespaard.